Nog 10 weken! Checklist

20 mei 2022 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Allereerst wilde ik jullie er even op attent maken dat jullie over 10 weken hier wakker worden (link):

Cozumel

(wijzigingen voorbehouden :-))

Verder wilde ik wat praktische zaken doorgeven. Dit heeft geen enkele haast, maar jullie hebben allemaal ook nog een en ander in de agenda staan voor de vakantie, dus ik dacht het bijtijds te doen.

Allereerst; ik heb een ticket met bagage geboekt. Henk en ik mogen bovendien nog extra meenemen omdat ik regelmatig met KLM vlieg. Maar: het moet ook allemaal in de auto passen én je moet het allemaal meesjouwen. Jullie zouden bijvoorbeeld allemaal een sporttas mee kunnen nemen (die van Lisette is wel héél erg klein hoor!) of bijvoorbeeld samen een grote roltas, zoals bijvoorbeeld onze grote Kipling tassen. Jens en Bryn nemen nooit veel mee dus extra ruimte voor de dames. Harde koffers zijn lastiger in de auto want die zijn, nou ja, hard. Maar goed, bagage is dus niet echt een probleem.

Wat hoeven jullie niet mee te nemen?

- Handdoeken en strandlakens. Die zijn beschikbaar bij onze accomodaties. Wij nemen wat extra hamam/lichtgewicht microfiberdoeken mee. 

-Zonnebrand. Die kopen we ter plaatse. De meeste plekken waar we naar toe gaan staan alleen biodegradable toe vanwege de kwetsbaarheid van het rif en het ecosysteem. Op dag 1 doen we inkopen voor iedereen. Zelfde geldt voor Deet of ander anti-insectenspul en eventueel deodorant en conditioner en zo voor elke kamer (maar als je liever je eigen merk meeneemt is dat prima). Hotels hebben shampoo en douchegel en zo. Scheelt volume en gewicht. Maar dat is persoonlijk, als je liever zelf meeneemt is dat ook prima (zie boven. We kunnen inchecken wat we willen).  

Wat moeten jullie wél meenemen

- Snorkelmaskers. Tenzij jullie graag je eigen masker dragen zou ik er een van ons meenemen. Het materiaal dat ze bij de excursies gebruiken is vaak uitstekend, maar het is super jammer als je net alle schildpadden of roggen mist omdat je masker steeds beslaat/vollloopt. Bovendien is een full face mask veel prettiger ademen. Wij hebben er genoeg. 

OIP 

-Waterschoenen - als je geen waterschoenen hebt, laat het dan even weten (met schoenmaat). Wij hebben geloof ik nog wel een en ander liggen en anders zorgen we ervoor.

-Naast natuurlijk vooral korte broeken en shirts of zomerjurkjes ook een paar iets nettere outfits / chino en dichte schoenen voor de mannen. In sommige specialiteitenrestaurants hebben ze een dresscode. Voor de dames simpel, een jurkje en sandaal of broek met blouse is prima, de heren moeten dan een lange broek (chino of zo) en schoenen aan. Als je dat niet wilt, kun je ook bij het buffet eten hoor! Maar misschien wel leuk om één of twee iets nettere/feestelijkere outfits mee te nemen.

Tenslotte nog een vraag - hebben jullie (Feline en Lisette) een doorlopende reisverzekering? Zo ja (ik meen Feline), dekt deze dan ook buiten Europa? Anders hoor ik het graag, dan regel ik dat voor jullie.

Verder zou ik jullie willen vragen om in elk geval te zorgen dat jullie eventuele medicijnen en zo in voldoende mate meenemen én voor jezelf op een briefje schrijven wat je slikt. Dat hebben we hoogstwaarschijnlijk niet nodig, maar mocht je iets kwijtraken dan kunnen we ter plaatse nieuwe halen. 

Tenslotte een paspoort - we moeten een paar weken van tevoren even een ESTA aanvragen voor ons allemaal, die van ons is ook verlopen en jullie vaccinatiebewijs (mag ook de app zijn hoor).

Foto’s